Tungpiercing kan döda!

Fan. .  hade piercing i tungan. . .
Tog ut den en morgon bara så där. . . vet ej varför. . .

Sak samma. . .

Googlade lite ang pirecing i tungan 2 gånger å sånt. . .

hittade detta på apotekets hemsida

Vilka är riskerna med piercing?


- Även där finns en infektionsrisk. Överallt på kroppen där man tar hål i huden kan man få en infektion, böld eller fistel. Huvudregeln är att instrumenten måste vara rena och steriliserade.

På vissa ställen är det direkt olämpligt att pierca sig, anser Jan Lapins.
- På örsnibben är det bara hud och fettvävnad, men om man går igenom brosk och muskelvävnad är det större risk för problem.

När det gäller piercing i tungan finns dödsfall rapporterade. Blir det en infektion kan aggressiva bakterier komma in i blodbanan och sprida sig till luftvägar eller hjärtklaffar. Hos en känslig person kan detta vara livshotande.

Tandläkare varnar också för att piercingsmycken i tungan eller på annan plats i munnen kan ge skador på tänder och tandkött.

Kommentarer
Anonym

gjorde det ont att göra den?

2007-11-25 Kl 00:04:47
URL: http://sjukdom.blogg.se
Anna

Jag har också hört det där med dödsfall! Läskigt! Men när jag var tonåring och ville pierca tungan så fick jag inte för mina föräldrar och restekterade det.. Det är jag glad för idag! =)

2007-11-25 Kl 00:37:24
URL: http://moranna.blogg.se
Anna

Haha.. Ja vi har alla våra små ryck! =)

2007-11-28 Kl 19:07:23
URL: http://moranna.blogg.se

Skriv här:

Vad heter du?
Spara?

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0